مقالات و اخبار

همه چیز در مورد انجیر پرک

همه چیز در مورد انجیر پرک

همه چیز در مورد انجیر پرک که باید بدانید

انجیر پرک ، همان انجیر خشکی است که شکاف خورده است. مهمترین دلیلی که برای شکاف‎های موجود روی انجیر می‎توانیم ببینیم، وجود املاح و شیره زیاد انجیر در زمانی است که روی درخت بوده است. هرچه میزان شیره بیشتر باشد، باعث می‎شود تا به پوسته آن فشار بیشتری وارد شود. این فشار باعث می‎شود تا پوسته شکاف خورده و در نتیجه انجیری که به وجود می‎آید نام پرک را به همراه داشته باشد.

تفاوت انجیر خشک پرک و انجیر خشک معمولی

از نظر بسیاری از آجیل فروشان انجیر خشک پرک نسبت به دیگر انواع انجیر کیفیت بهتری داشته و در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است. اما خواصی که در این نوع از انجیر وجود دارد همانند دیگر انواع انجیرهاست. در واقع تفاوت اصلی آنها می‎تواند در ظاهر و طعم آن باشد. در واقع انجیر خشک پرک نسبت به نوع معمولی شیرین‌تر است.

ویژگی انجیر پرک مرغوب

انجیر پرکی که مرغوب باشد، معمولا اندازه‎ای بزرگتر از 24 میلی‌متر دارد. تمام دانه ‏های انجیر پرک معمولا به صورت خندان یا به اصطلاح شکفته هستند. البته در برخی از مواقع به این نوع از انجیر، دهان باز نیز گفته می‎شود.

انجیر پرکی که مرغوب باشد، معمولا به رنگ زرد یا سفید و کاملا یکدست است. علاوه بر این انجیر خشک پرکی که بازتر و خندان‏تر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است و البته قیمت آن نیز بالاتر است.

اگر انجیر خشک را به صورت حضوری می‎خرید حتما یک دانه از آن را تست کنید تا هم طعم و هم میزان نرمی آن را متوجه شوید. انجیرهای کهنه معمولا خشک و سفت هستند. در صورت خرید اینترنتی، به دلیل عدم دسترسی به محصولات قبل از خرید، حتما فروشگاهی را انتخاب کنید که از کیفیت محصولات آن مطمئن هستید.

بخوانید : آجیل خوب از کجا بخریم

خواص انجیر پرک

انجیر پرک نیز همانند دیگر انواع انجیرها سرشار از پروتئین است. همچنین مقادیر بالایی از ویتامین و مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم نیز در آن دیده می‏شود. همین ترکیبات هستند که باعث برطرف شدن یبوست، تنظیم شدن فشار خون، تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت دندان و استخوان‏ها می‎شوند. این ماده خوراکی برای سلامت پوست، مو، جلوگیری از بسیاری از سرطان‏ها، کاهش فشار خون و … مناسب است.

اغلب پزشکان طب سنتی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش توصیه می‏کنند که انجیر را در برنامه غذایی خود قرار دهیم. معمولا خوردن 6 تا 7 دانه انجیر در طول روز کافی است.

انجیر پرک استهبان

استهبان شهری در استان فارس است. به طور کلی زادگاه انجیر را شهر استهبان می‎دانند. انجیر خشکی که در استهبان کشت و برداشت می‏شود، جزو باکیفیت‎ترین انجیرها به حساب می‏آید. این انجیر بو، مزه و رنگ طبیعی دارد. انجیر استهبان معمولا به صورت کاملا ارگانیک و طبیعی کشت شده و برای کشت آن از هیچگونه سمومی استفاده نمی‎شود. به همین دلیل است که مزه، رنگ و بوی آن کاملا طبیعی است. علاوه بر استهبان، اصفهان نیز به تولید انجیر خشک باکیفیت مشهور است.

آیا انجیر خشک پرک باعث افزایش وزن می‎شود؟

انجیر خشک نسبت به انجیر تر کالری بیشتری دارد. در انجیر تر میزان این کالری، چیزی در حدود 74 کیلوکالری بوده و این کالری در انجیر خشک به 249 کیلوکالری می‎رسد. بر این اساس می‏توان نتیجه گرفت که مصرف انجیر خشک ممکن است باعث افزایش وزن شود. اما چیزی که اهمیت دارد، وجود فیبر در داخل این ماده خوراکی است. فیبر تا حدودی می‏تواند شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه دارد. به همین دلیل است که مصرف آن را در بسیاری از رژیم‎های لاغری می‎بینیم. البته میزان مصرف در رژیم‎های غذایی نیز باید به میزان مشخص و متعادلی باشد.

سخن پایانی

خرید انجیر خشک و دیگر خشکبارها از فروشگاه‏های مختلف نیازمند بررسی دقیق یا شناخت آن فروشگاه است. فروشگاه الوخشکبار یکی از آنهاست. این فروشگاه سال‎های زیادی است که در زمینه فروش آجیل و خشکبار فعالیت می‎کند. هدف اصلی این فروشگاه ارائه محصولات کاملا ارگانیک و تازه است. بهترین قیمت انجیر خشک پرک را می‎توانید در این فروشگاه ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *