مقالات و اخبار

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو کدامند؟

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو به حدی است که سبب شده است این مغز از مقوی ترین دانه های خوراکی به حساب آید. ویتامین B6، ویتامین E، اسید فولیک، مس، فسفر و منگنز اساسی ترین ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو است و به همین دلیل خرید گردو ، بیش از پیش ضرورت پیدا میکند. شما با مصرف گردو، میتوانید به منبعی سرشار از این ویتامین ها ومواد معدنی دست پیدا کنید که برای بدن لازم و ضروری هستند.

مواد معدنی موجود در گردو

گردو حاوی مقادیر زیادی ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان، فیبر، مس و اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 است. این حجم از مواد مغذی در گردو، اتفاقی بینظیر است و شما نیز اگر به فکر سلامت بدن خود هستید، حتما این مغز را به وعده های غذایی خود اضافه نمایید. مغز گردو در صبحانه و به همراه نان و پنیر ترکیب مقوی و خوشمزه ای را تشکیل میدهد و یا به عنوان یک میان وعده سالم، میتواند در کنار کشمش گزینه فوق العاده ای باشد.

بخوانید : آجیل خوب از کجا بخریم

ترکیبات موجود در مغز گردو و فواید آن برای بدن

مصرف گردو از هر نوعی که باشد، به میزان زیادی توسط پزشکان توصیه می‌شود. این موضوع به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو میباشد . از مهم‎ترین این ترکیبات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مس

مس یکی از ترکیبات اصلی در مغز گردوست. مس موجود در گردو برای تقویت قلب و بهبود عملکرد مغز و اعصاب مفید است.

ویتامین E

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی و یک ویتامین موثر در جلوگیری از بروز سرطان‌هاست. ویتامین E گردو از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

فسفر

فسفر موجود در گردو ماده‌ای مفید برای رشد استخوان‌هاست.

اسید فولیک

اسید فولیک موجود در گردو ، آن را به یک ماده غذایی مفید در دوران بارداری تبدیل کرده است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو در دوران بارداری سلامت جنین را تضمین می‎کند.
علاوه بر این موارد گردو به میزان زیادی در سلامت پوست و مو، تقویت حافظه، درمان یبوست، سلامت کبد، تقویت سیستم ایمنی، کاهش چربی و کلسترول خون نیز موثر است.

انواع مغز گردو

مغز گردو در فروشگاه الو خشکبار با ۳ عنوان مختلف فروخته می‌شود:
مغز گردو درجه یک​ که اغلب برای صبحانه یا به عنوان میان‌وعده استفاده می‌شود. این نوع از گردو چربی بیشتری داشته و عطر و طعم آن نیز بیشتر است.
مغز گردو درجه دو که معمولاً رنگ قهوه‌ای روشن دارد و کیفیت آن، چیزی بین مغز گردوی درجه ۱ و مغز گردوی خورشتی است.
• در آخر مغز گردو ایرانی خورشتی همانطور که از نامش پیداست برای درست کردن خورشت استفاده می‌شود و معمولاً رنگ آن نسبت به دو نمونه قبلی تیره‌تر است.

چگونه از کیفیت مغز گردو مطمئن شویم؟

اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید، سعی کنید مقداری، گردو را قبل از خرید تست کنید. اگر خرید شما به صورت اینترنتی است، حتماً از فروشگاه مورد نظرتان و کیفیت محصولاتش، مطمئن شوید. البته تصاویر مغز گردو در این وبسایت‎ها نیز تا حدودی می‌تواند نشان دهنده کیفیت آنها باشد.
رنگ مغز گردو درجه دو با آنکه از مغز گردوی درجه 1، تیره‌تر است اما باید کاملا یکنواخت باشد. بوی گردو نیز یکی از علامت‌هایی است که کیفیت بالای گردو را مشخص می‌کند.
در نهایت نیز با چشیدن طعم گردو پس از خرید، میزان تازگی و چربی آن امتحان کنید. طعم‌ تند و تلخ نشان دهنده کهنه بودن مغز گردو است.

وقتشه بخوانید : تفاوت گردو ایرانی و خارجی

خرید مغز گردو به صورت اینترنتی بهتر است یا خرید حضوری؟

اگرچه خرید مغز گردو به صورت حضوری، همانند خرید دیگر آجیل‌ها به شما کمک می‌کند تا کیفیت محصول را از نزدیک ببینید، اما اینروز‌ها با وجود فروشگاه‌های اینترنتی معروفی که در فضای وب فعالیت می‌کنند، رفتن به یک فروشگاه آجیل فروشی کاری بیهوده‌ است. البته به شرطی که بتوانیم یک فروشگاه مطمئن در این زمینه را پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *